Другие стратегии Aven Colony

Вова Хайтов

אב-מייסד
Администратор
Регистрация
20 Май 2014
Сообщения
2.734
Ratings
1.373 114
Баллы
606
Адрес
אריאל, ישראל
#1
secondary_menu_logo_01-png.4023

Интересную и красивую стратегию по выживанию на других планетах, студия-разработчик Mothership Entertainment выпустит на ПК в 2017 году.​
Выживать землянам придётся на планете Aven Prime. Предстоит построить десятки сооружений, изучить большое количество технологий, выращивать еду, находить и перерабатывать ресурсы, чтобы наши колонисты смогли выжить на этой планете и комфортно себя чувствовать. Также колонистам придётся бороться с основной напастью на планете - инфекционным заражением The Creep, огромными червями, песчаными бурями и ядовитыми испарениями.
В игре будет реализована механика смены суток и времён года!

Видео анонс игры:
Официальная WIKI: Official Aven Colony Wiki
Официальный сайт
 
Последнее редактирование:

ingverd

Опытный Архивариус
Участник
Регистрация
11 Июн 2014
Сообщения
830
Ratings
295 41 2
Баллы
401
Адрес
Russia
#2
Если реально будут какие-то кризисы в игре возникать и постоянно что-то будет угрожать поселенцам то, наверное, может выйти интересно. А то не так уж и давно выходила planetbase, оказавшаяся в итоге ужасно скучной, где проиграть можно только из-за ошибок игры или из-за собственной выдающейся глупости. Хотелось бы каких-то челенджей от игры про выживание.
 

Вова Хайтов

אב-מייסד
Администратор
Регистрация
20 Май 2014
Сообщения
2.734
Ratings
1.373 114
Баллы
606
Адрес
אריאל, ישראל
#4
Ты на графику взгляни и на поселение в ролике! Это явно круче всех предыдущих игр по выживанию во внеземных колониях!
 

ingverd

Опытный Архивариус
Участник
Регистрация
11 Июн 2014
Сообщения
830
Ratings
295 41 2
Баллы
401
Адрес
Russia
#5
Вова Хайтов, ну вот я и волнуюсь, не слишком ли много они потратили сил на графонистость, не забыли ли про то что геймплей должен быть хорош?

но в любом случае, за игрой, я, наверное, следить буду, любопытно что там в итоге навают и выпустят, я такие игры люблю.
[DOUBLEPOST=1472480149][/DOUBLEPOST]Visc, надежда умирает последней) бывают же исключения...
 

Вова Хайтов

אב-מייסד
Администратор
Регистрация
20 Май 2014
Сообщения
2.734
Ratings
1.373 114
Баллы
606
Адрес
אריאל, ישראל
#7
Игра обновилась и совсем скоро будут новые серии по прохождению!
Список изменений, вносимые обновлением:

Bug fixes:
Significant improvements to stability; we've now fixed a handful of issues that, while relatively rare, were nevertheless causing crashes for some players with very large colonies
When residential structures are manually imploded, they now properly attempt relocate their inhabitants to new residences as available instead of just letting them all die
Fixed issues with too many or too few colonists being relocated to new residences when residential structures were imploded or recycled
By popular demand, dragging Farms and Greenhouses now once again shows the productivity numbers, even if the placement location is blocked or not connected to the colony
Workers will no longer attempt to accept jobs that are too far away; their max commute is now 24 tiles. This fixes issues with obscenely long commutes, which were especially noticeable in the Hyla's Crescent mission.
Fixed referendum elections never getting triggered in Azara Falls
Fixed colors for iron and copper resource icons not properly matching the actual mineral deposits
Fixed missing "Beer" billboard sprite that ended up rendering as the green "infection" symbol, causing beer drinkers to look infected
Turned off some collision and physics that didn't need to be turned on for border decoration pieces; this should also improve performance somewhat
Fixed a case where drones could go to the site of a building being imploded if the "Drone Auto Repair" social policy was enabled
Colonists no longer speak when you click on them after the game is completed
Vanaar: fixed some levitating trees
Tons of other tiny tweaks and fixes

New features:
Mineral deposits now also draw icons for the quantity of minerals remaining
Resource icons in the selection pane for cargo pods and mineral deposits now include tooltips
The "Game Info" panel in the colony control panel now states the current sol / month / hour, referendums won, and time to next referendum
The Crime overlay now uses text descriptors instead of numbers on mouse rollover ("Crime Level: Very Low" etc); while this gives less specific info, the actual info provided is more useful

Tuning / balancing:
Major tweaks to most of the sandbox maps: added more deposits to most of the sandbox maps and moved lots of cargo pods
New starting location for sandbox-Tenari Glacier with added steam vents & deposits. Note that we have kept the old version of sandbox-Tenari around for backward compatibility.
Added more steam vents and iron deposits to campaign-Tenari Glacier. Note that we have kept the old version of campaign-Tenari around for backward compatibility.
 

Вова Хайтов

אב-מייסד
Администратор
Регистрация
20 Май 2014
Сообщения
2.734
Ratings
1.373 114
Баллы
606
Адрес
אריאל, ישראל
#8
Очередное небольшое обновление,но очень необходимое:
Here's the changelist for 0.1.13041:
Bug fixes:
  • Significant improvements to stability; yesterday's update fixed many issues, and this update fixes all remaining crash bugs that we're aware of.
  • The last Veronika reward in Vanaar now properly gives Potash
  • Fixed issue where the in-game menu could appear and then disappear with low frame rates
  • Fixed some issues with construction drones and addicted citizens when loading a save game
  • Fixed a rare bug where the surveillance camera ('C' key) could place itself inside a Trade Hub, causing lines to appear on the screen as the Trade Hub corners interpenetrated the view frustrum
  • Several other minor tweaks and fixes
 

aleksandr777

TBSplay поддержка
Модератор
Регистрация
15 Июн 2014
Сообщения
1.020
Ratings
496 75 1
Баллы
476
#12
Спасибо, получил ключик.
НО у меня в игре стрелка мышки сдвинута относительно кнопок в право, глюк или игра сырая. Может у кого тоже такое?

20170608190311_1-jpg.4866
 

Visc

TBSplay поддержка
Супер Модератор
Регистрация
4 Июн 2015
Сообщения
2.104
Ratings
1.408 273 2
Баллы
606
#13
Смотрю игра по концепции напоминает будущий Surviving Mars ?
 

Вова Хайтов

אב-מייסד
Администратор
Регистрация
20 Май 2014
Сообщения
2.734
Ratings
1.373 114
Баллы
606
Адрес
אריאל, ישראל
#16
Тогда не знаю в чём дело. Может, пока просто бета не поддерживает некоторые видео-карты? Фигня, если честно. Попробуй поиграться с отключением\включением полноэкранного режима.
 

aleksandr777

TBSplay поддержка
Модератор
Регистрация
15 Июн 2014
Сообщения
1.020
Ratings
496 75 1
Баллы
476
#17
Пробовал все, когда проходил обучение то не сразу понял, что какая то фигня с курсором мышки. Скорее всего пока не на все видеокарты поддержка. У меня 750 Ti.
 

aleksandr777

TBSplay поддержка
Модератор
Регистрация
15 Июн 2014
Сообщения
1.020
Ratings
496 75 1
Баллы
476
#18
Загрузило 1,6 гига.
e4e5b0346783ffc1163af903762e87ef1a96b050-gif.4925

Hi everyone!

The main beta branch on Steam was updated a few moments ago, and we'll be updating the "Demo" shortly, too, for those playing via the Alienware Indie Game Challenge or the PC Gamer demo key giveaway.

The major changes in the build include a couple of major optimizations, along with support for Razer Chroma keyboards and in-game key remapping, plus a fix for the bug with autosave files appearing multiple times in the load/save dialog.

However, we spent most of our time over the last few weeks working on a few top-secret new features! We're not ready to announce them quite yet, but keep your eyes peeled ... we'll be announcing some exciting additions to Aven Colony in the near future!

New features:
  • You can now remap keys in-game! Previously, you could only change key bindings from the main menu
  • Added a new key mapping "TogglePause" which will toggle between being paused and the speed before the pause was toggled (or 1x otherwise!). This will allow you to -- for example -- remap the pause key to the space bar so it will work Cities-Skylines-style.
  • Added support for Razer Chroma keyboard lighting effects! https://www2.razerzone.com/chroma
  • Added two new statistics to the Stats tab in the Colony Control Panel: "Housing % Filled" and "Colonists Fed & Hydrated"
  • Added a new "Total" morale stat to the "Morale" category for the Stats tab -- this is exactly the same as the existing "Happiness" game data type but it's useful for viewing aggregate happiness in charts with other morale types
  • Policy dialog: you can now click on the policies themselves to toggle them; you don't need to click the check box specifically

Art improvements and fixes:
  • Lots of little UI improvements
  • Re-painted the landscapes for most maps to properly accommodate the different placement of mineral deposits, geothermal vents, etc in both campaign and sandbox flavors
  • Added a bit of grass to the green parts of arctic maps (Azara Falls and Tenari Glacier)
  • Reduced bloom during Winter

Performance Improvements:
  • Major improvements to performance when dragging buildings around the colony for placement
  • Major improvements to performance in overlays
  • Various optimizations to police, construction, and decontamination drones

Bug fixes:
  • Fixed an issue with the auto-save appearing too many times in the load/save dialogs
  • Fixed an issue with Veronika's voice-over not properly un-ducking and returning the music to its proper volume in some cases in the main menu
  • Fixed issues where placing a building that was currently being rotated could end up with a building with a really weird rotation

Thank you for being a part of the Aven Colony community!



Проблема с мышкой осталась....
 
Последнее редактирование:

Rup

Кадет-Выпускник
Пользователь
Регистрация
9 Май 2017
Сообщения
35
Ratings
20 4
Баллы
176
#19
Смотрю игра по концепции напоминает будущий Surviving Mars ?
Surrviving Mars напоминает эту игру! Aven Colony разрабатывается с 2011 года где-то.
Я вот вначале узнал о Surrviving Mars и только после уже о Aven Colony. Поэтому, волей не волей, но сравнивал первую со второй). Что могу сказать. Поиграл в демо, игра оставила самые приятные впечатления. Прекрасная, тёплая атмосфера, нет излишнего футуризма, как в SM. Пока рано говорить, насколько между собой будут отличаться механики игры, но, визуально, они очень разные, имхо. И AC в плане визуализации, для меня, в выигрыше.
 

aleksandr777

TBSplay поддержка
Модератор
Регистрация
15 Июн 2014
Сообщения
1.020
Ratings
496 75 1
Баллы
476
#20
Вышло новое обновление

New update for demo users ONLY: 0.1.18856
Hi everyone,

The demo build of Aven Colony (previously made available via a PC Gamer key giveaway and the Alienware Indie Game Challenge) had an issue where it was impossible to see saved games in sandbox games.

This bug did not exist in the beta itself and only happened in the demo.

It is now fixed with update 0.1.18856.
 

aleksandr777

TBSplay поддержка
Модератор
Регистрация
15 Июн 2014
Сообщения
1.020
Ratings
496 75 1
Баллы
476
#22
И снова исправления,

Hotfix update for demo and beta users: 0.1.18886 (beta) and 0.1.18889 (demo)
19 июня - Paul T
Hi everyone,

We discovered some rare stability issues this morning and just posted a hotfix build.

The beta has been updated to 0.1.18886 and the demo build of Aven Colony (previously made available via a PC Gamer key giveaway and the Alienware Indie Game Challenge) has been updated to an equivalent build (0.1.18889).

There are no patch notes since the only changes are fixes for rare stability issues. This resolves all remaining known stability issues with Aven Colony.

Please be advised: if you saved a game in the last 5 days or so and encounter any issues, please try the following:

  • Load the game
  • Save it
  • Load it again from that save

This may be helpful in some cases to clear out a few rare issues with bad save files.

If you encounter any further issues, please let us know in the Forums!

источник
 

Rup

Кадет-Выпускник
Пользователь
Регистрация
9 Май 2017
Сообщения
35
Ratings
20 4
Баллы
176
#23
Вова Хайтов хотел поинтересоваться, Вы после релиза не собираетесь ещё видеобзор по игре сделать?
 
ВСЕ изображения и файлы загружаются только на наш сервер! Для этого необходимо использовать кнопку "Прикрепить файлы" или просто перетащить необходимые файлы/изображения с вашего компьютера в окно редактора.
Автор темы Похожие темы Раздел Ответов Дата
ZhimaN Heroes of Might & Magic 0

Похожие темы

Сверху Снизу